wtorek, 20 sierpnia 2013

Serce.....kolejny raz :)

Motyw serca pojawia się wszędzie. Jest nie tylko pięknym symbolem miłości i Walentynek, ale także wdzięcznym tematem dla tych którzy chcą pomagać ( Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy).
Jest piękna ozdoba wieszaną w sypialni, kuchni czy łazience,  a nawet na choince bożonarodzeniowej.


Serce,
w wielu kulturach było symbolem życia i boskości.Bogowie rozpoczynali akt stworzenia od serca.
W wierzeniach egipskich serce stanowiło istotę człowieczeństwa i było niezbędne w życiu wiecznym. Dlatego po zmumifikowaniu ciała, serce wkładano z powrotem.
Według wierzeń hinduskich, serce umożliwiało kontakt z Brahmanem (absolutem) i przeciwieństwem Atmana (jaźnią).
Uczucia i intelekt lokowali w sercu także Chińczycy, uważali je za jeden z ośmiu organów Buddy.
A Aztekowie traktowali serce jako "słońce ciała", jego siłę, która je ożywia. Z tym własnie wierzeniem wiązała się coroczna ceremonia składania słońcu ofiary z ludzkich serc.


Ja w swoich pracach bardzo często wykorzystuję obraz serca.....dla mnie też jest bardzo wdzięczny (często zdobiony motywem koronki...oczywiście :)
Dziś pokażę kilka z tych, które wykonałam w niedalekiej przeszłości, a nie miałam okazji zaprezentować.




Najczęściej wykonuję je w kolorach pastelowych, beżach, brązach i błękitach, ale czasem, jak te kwiatowe, dodaję trochę więcej barwy.



Troszkę zawaliłam Was fotkami...ale co tam :)
Ten temat jest bliski każdej z nas i chyba nigdy się nie znudzi.
A możliwości interpretacji tak wiele....No i prześlicznie wyglądają jako dodatek do naszych wnętrz.
Pozdrawiam serdecznie i jeszcze wakacyjnie :)))) Marta

17 komentarzy:

  1. Oj, jestem zakochana w Twoich serduszkach:) Zwłaszcza w niebieskich:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne są te serduszka! wszystkie bez wyjątku:)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mi tez bardzo sie podobaja te zawieszki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne te serducha.
    Znalazłabym u siebie miejsce na takie cudeńka :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam dwa takie cudeńka w domu :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. serca to takie małe cudeńka na , których widok aż sie cieplutko robi. |Piekności z tych twoich serc:)

    OdpowiedzUsuń
  7. superowe serducha zwłaszcza te z koronką ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Serce to najważniejsze słowo świata...Cudne....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne te koronkowe. I te z motywami świątecznymi super, aż zapachniało choinką:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przesliczne serduszka :-D Swietny pomysl :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślczne zawieszki, same serduszka ale mimo to każde jest inne :) Piękne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zwykle cudowności piękne i subtelne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjne serca i te misterne zdobienia. Tworzysz same cudowności. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapatrzyłam się na te serduszka-wszystkie bardzo oryginalne.A to z konikiem na biegunach najbardziej:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. przepiękne rzeczy robisz z masy. Nawet nie spodziewałam się, że można tak "fachowo" podejść do tematu a nie tylko: aniołki i aniołki

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj i te są boskie. Konik i wózeczek wymiata.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze, zawsze czytam je z ogromną radością.